עיתונאי סעודי: "הישראלים קרובים אלינו יותר מהטורקים והאיראנים"

שלמה ריזל No Comments on עיתונאי סעודי: "הישראלים קרובים אלינו יותר מהטורקים והאיראנים"

עיתונאי בכיר סעודי הודה לנתניהו על דבריו שאמר בנושא רצח ג'אמל ח'אשוקג'י, "כי יש לשמור על יציבות סעודיה" יחסי ישראל-סעודיה: "אנחנו סבורים שהישראלים קרובים אלינו מהטורקים והפרסים, ואנחנו באותה סירה מול האויב האיראני"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יחסי ישראל סעודיה: ההתייצבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לימין סעודיה על רקע פרשת חיסול חאשוקג'י, גרמה לקורת רוח מרובה בארמונות ריאד. עיתונאי סעודי בכיר הודה אמש לראש הממשלה נתניהו על עמדתו בשיחה מריאד עם כאן חדשות.

העיתונאי דחאם אל-ענזי, שלא חושש להשמיע ברשתות החברתיות את עמדותיו האוהדות לישראל, אמר: "אני כעיתונאי סעודי מודה לראש ממשלת ישראל על עמדתו בעניין סעודיה ועל ניסיונו להגן עליה, על האינטרסים שלה וגם על מוחמד בן סלמן". סעודיה, ציין העיתונאי, עומדת בפני מתקפה קשה סביב פרשת העיתונאי שנכנס לפני חודש לקונסוליה באיסטנבול ולא יצא.

"אנחנו סבורים שהישראלים קרובים אלינו מהטורקים והפרסים, ואנחנו באותה סירה מול האויב האיראני ומול מפעל הקולוניאליזם העות'מאני".

על ההאשמות נגד יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, בנושא רצח ח'אשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול אמר אל-ענזי: "כל מי שאומר שבן סלמן אשם, זה שקר וכזב וניסיון להטות את האמת".

"התקשורת הקטרית וזו של הדמוקרטים בארצות הברית, כמו CNN ווושינגטון פוסט מפיצים שקרים. הפופולריות של בן סלמן בסעודיה רק גברה בעקבות הפרשה. הסעודים היום כולם מוחמד בן סלמן".

יש לציין כי בשבוע שעבר גם שר החוץ הבחרייני ח'אלד בן אחמד שיבח את נתניהו על עמדתו בנושא רצח ח'אשוקג'י.

דחאם אל-ענזי גם התייחס ליחסים בין מדינות המפרץ וישראל, ולביקורו של נתניהו בעומאן. "לסעודים אין בעיה עם אף אחד בעולם לא עם היהודים, לא עם הנוצרים ולא עם אף דת אחרת", אמר העיתונאי. "אין לנו בעיה עם הישראלים, האמריקנים או כל עם אחר".

הבעיה היא שיש סכסוך בין ישראל לפלסטינים, ואנחנו כסעודים וכערבים מנסים למצוא לו הבנות הדדיות בין שני העמים. כיצד יגיעו להבנה? כאן הבעיה. יש בעיות בשני הצדדים ויש קיצונים משני הצדדים. אנו אומרים שהבשילה העת לשלום, ועל ישראל להבין שהשלום עם שכניה הוא דבר חשוב. אנו בסעודיה מקווים שתהיה ברית אסטרטגית בין ישראל לסעודיה".

עוד אמר אל-ענזי כי הסכסוך הישראלי–פלסטיני צריך להיפתר כדי שכולם יתפנו לעמוד נגד איראן, ונגד תכנית הגרעין שלה ותמיכתה במיליציות בלבנון, עיראק, תימן ועוד מקומות: "המזרח התיכון לא יהיה בטוח כל עוד המיליציה האיראנית נוכחות בשלטון. אויבנו הוא אחד – האויב הפרסי והאיראני, וכדי לעמוד מולו צריכים להתאגד יחדיו הישראלים, האנשים במפרץ ושאר העולם".

במקביל, גם הפובליציסט ואיש התקשורת הסעודי הנחשב, עבד א-רחמן א-ראשד, פרסם הבוקר בעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, מאמר שבו הוא משבח את עמדת ישראל בפרשת רצח העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י. "ישראל הפכה לשחקן אזורי חשוב בכל הסוגיות ותפקידה כבר אינו מוגבל רק לסכסוך הקשור לפלסטין", אמר א-רחמן א-ראשד.



0 תגובות